AŞK KAPISI

Standard

İSLAMASEVGİASK.gif

 

Aşk öyle bir şeydir ki; tarifi mümkün değildir. Aşk öyle bir ateştir ki; ne közü bellidir, ne rengi görünür, ne de dumanı vardır.

Cenab-ı Hakk’ın seçip çekmesine “ictibâ yolu” denir. İctibâ yolu, en yüksek, en yüce, en Şerefli bir yoldur. Burada kuldan değil, Rabbü’l-Âlemîn’den talep vardır. De vardır İşte Allah’a en yakın Kullar bu ictibâ yoluyla çekilen kullardır ki, bunların içinde “veysîler”. Bunların sayıları azdır; fakat çok yüce bir tabakadır. İctibâ yolunun sertâcı önce Resul-i Ekrem (sav), ondan sonra Hz. Fâtımatü’z-Zehra (r.anhâ) ‘dır. Daha sonra sahabiler, Sahâbîlerden sonra da Hz. Veysel Karani (K.Ş) ‘dur. Ve daha sonra mezhep imamlarımız, tasavvuf pirleri ve velîlerdir. Hazret-i Abdulkadir Geylani (ks), bütün velîlerin ve pirlerin üstâdıdır sahabiler hariç ise. Bütün Pirler ve veliler, emirleri ondan alırlar. Kıyamete kadar böyle devam edecektir.

Aşkın öyle bir harareti vardır ki; kendinden başka içine düşen her şeyi yakar bitirir. Mesela; bir yerde çok kuvvetli bir ateş olsa, o ateşin içine ne atsan hepsini yakar. Ağaç, kumaş, kağıt, cam, maden ne olursa olsun hepsini eritir, kendine döndürür, kendi gibi ısı vermeye başlar.

İşte aşk, kendinden başka hiçbir şey bırakmaz. Yani, Hz. Allah’ın sevgisi bir gönülde varsa, ikinci bir sevgi oraya giremez, aşkullah onu yakar bitirir. Zaten Kalpte iki sevgi olmaz. Hz. Allah kalpteki sevgiye ortak kabul etmez. Bu kalbe ne dünya ne de ahiret nimetlerinin hiç birisi sokulamaz.

Aşk, sevgiyle başlar; ama insan kendi cüz’î iradesiyle sevgiye talip olur. Sevgi kapısından herkes girebilir. Aşk kapısından ise giremeyip, sadece herkes Cenab-ı Hakk’ın içeri aldıkları girebilir. Aşk kapısından içeri giren, Cenab-ı Hakk’tan başka bir şey düşünemez. Herhangi bir mecliste, herhangi bir yerde Allah’tan bahsedilmeyince orası o kişiye en büyük işkence mahalli ve zindan olur. Oradan bir an önce kurtulmak ister.

Cenab-ı Hakk’ın bu aşk nimetinden verdiği kimseler uzakta dahi olsalar birbirlerini deli gibi severler. Karşılaştıkları zaman hiç konuşmasalar bile, göz göze gelmeleri kâfidir. Çünkü Cenab-ı Hakk onların gönüllerine nazarlarıyla Tecelli eder. Ona bir birbirlerine kavuşmak isterler.

Aslında Allah için olan sevginin Menşei Rabbü’l-Âlemîn’den sonra Resul-i Kibriyâ’dır. Cenab-ı Hakk’ın mü’minlere vermiş olduğu aşkın nuru, Rasulullah (sav) vasıtasıyla gelir. Rasulullah olmadan bu iş muhaldir. Allah Teâlâ, mecazî aşkın kaynağına, Mekke-i Mükerreme’de gerçekleşen şu hadisede Resul-i Ekrem’in nurunu me’haz kılmıştır. İlâhî aşkın Kaynağını da her şeyin yaratılmasına sebep olan Habib-i Müctebâ olarak takdir etmiştir.

Efendimiz (sav) daha dünyaya gelmeden babası Hz. Abdullah, Mekke sokaklarinda dolaşırken çok zengin ve güzel bir kadın, Hz. Abdullah’ı çağırarak:
– “Benim yanıma gelip, bir zaman benimle beraber kalırsan, sana çok fazla para ve hediye vereceğim.” Der; ama Hz. Abdullah:

– “Ben Allah’tan korkarım!” Diyerek bu teklifi reddeder. Bilahare Hz. Amine Hatun’la evlenir ve taşıdığı Resul-i Ekrem’in nuru Hz. Âmine’ye intikal eder. Aradan bir zaman geçtikten sonra o kadınla tekrar karşılaşır. Kadın Hz. Abdullah’a iltifat etmeyip, konuşmaz bile … Bu durum Hz. Abdullah’ın hayretini mucip olur. Kadına der ki:

– “Yoksa sen de mi Allah’tan korkup bu kötü işleri bıraktın?” Kadın ise:

– “Hayır! Ben senin alnında büyük, parlak bir nur görüyordum. Benim iştiyakım o nura idi; ama şimdi sende o nuru göremiyorum. Göremediğim için de sana iltifat etmedim. “Der.

İşte Resul-i Kibriyâ daha dünyaya teşrif etmeden taşıdığı nurundan dolayı mecazî bir aşkın me’hazı (kaynağı) olmuştur. İlâhî ya aşk? O daha BAŞKADIR.

Rasulullah Efendimiz Uhud harbinde iken Hanım sahabiler Medine kalmıştı. Medine’ye ise harpte Müslümanların mağlup duruma Düştüğü, hatta Efendimiz (sav) ‘Şehîd içinde olduğu haberi ulaşmıştı. Ümmü Süleym (r.anhâ) bu haberi alır almaz er meydanı Uhud’a koştu. Yolda diğer sahabiler ona önce çocuklarının, sonra kardeşinin, daha sonra da kocasının olduğu haberini verdiler; Fakat o bunların hiç Birisine üzülmüyor hep Rasûlullah’ı soruyordu. Herkese: “Nerede Rasulullah?” Diyordu. Ta ki Efendimiz’i (sav) görene kadar hiç bir şey onu teskin edemedi; ama Resul-i Kibriya’yı görünce ne kardeşini, ne evladını, ne de kocasını hiç düşünmedi. O’nu bu denli Allah’a bağlayan, Resul-i Ekrem Efendimiz’in sevgisi idi.

Zira böyle bir metaneti gösterebilmek için çok büyük bir ilahi aşk gerekir. İşte o İlâhî aşkın Allah’tan sonra kaynağı Resul-i Ekrem Efendimiz’dir. Rasûlullah’tan sonra aşkın merkezi Hz. Fâtımâ’dır. Çünkü Hz. Fatıma nübüvvetten parçadır. Bütün insanlara aşk Resul-i Kibriyâ’dan sonra Hz. Fâtımâ’dan ve Rasulullah (sav) ‘in dünyadaki o zamanın halîfesinden gelir ve insanlara dağılır.

Vallâhu a’lemu bi-murâdihî.

Ve’s-selâmu ala men ittebea’l-Huda

Mesut Bey’e teşekkürlerimizi sunuyoruz.

 

Reklamlar

4 responses »

  1. arkadaslar bisey soracam burayi kim yönetliyor
    cunku ben sayfanizda bisey göremiyom
    lutfen biraz daha ugrasirmisiniz
    cunku gercekten sayfa guzel ama yönetilmeside guzel olmasi gerek degilmi?
    tesekkurler!!

  2. neden 32 farzi aciklmasini vermiyorsunuz sayfanizda istediklrimiz yok site nasil bisey anöllamadim
    dni islam seklinde his bi sey yok

  3. la havle esra bacım önce emege saygı duymayi öğren senin gibi insanlar varya bacim hem bişey yapmazlar hemde yapılanı eleştirme konusunda üstlerine tanımazlar.biz müslümanlar varya bacım bu yüzden hiçbiyere gelemiyoruz.32 farz google yazarsan çıkar bacım islam adına ne arayorsan çıkar bacım yorma kafanı sen.burda yoksa başka yerlerde var illada< burdan okumak zorunda değilsinki yaw.yeminle akşam akşam gıcık ettin beni saygıyı elden bırakmayalım diyorum yinede.senden bi farkım olsunhayirli geceler hayirli cumalar cümleten.

  4. Ağzına sağlık abi katılıyom sana cuman mubarek olsun saygılarımla

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s