Sohbetin Fazileti…

Standart

Sohbet, birisiyle beraber olmak, onunla ayni meclisi, ayni atmosferi, ayni hali ve yolu paylasmak demektir.
Bu beraberlik cisimle ve gönülle olursa, hakiki sohbet olur.
Sahabe-i Kiram (r.anhüm), Allah Resulü (s.a.v) ile sohbet ve beraberlikleri ile bu fazileti ele gecirmisler, kendilerinden sonra gelen en büyük alim ve arifleri fazilette öne gecmislerdir. Onlar bu fazileti cok amelleri ve yüksek ilimleri ile degil, alemlere rahmet olan Yüce Peygamberimizin (s.a.v) saadetli sohbet ve nazarlariyla sereflenerek elde etmislerdir. Kendilerinde sonra gelenler, ne kadar salih amel yapsalar, ilim elde etseler, onlarin elde ettigi bu fazileti ele geciremezler.
Manevi nazar böyledir. Hz. Resulullah (s.a.v) Efendimizin ilim ve manevi hallerine varis olan kamil mürsidler, rabbani alimler ve arifler de, Efendimizin (s.a.v) kalplere nazar etme, feyiz akitma, onları sevgi ile olgunlastirma, uyandirma sifatina derece derece varis olmuslardir.Iste bu nuru tasiyan zatlar ile ayni meclisi paylasan, onlarin sohbet halkasina ve feyiz dairesine girenler de, amelle elde edilemeyen nice feyze, suura, nura, sevgiye ve kalp uyanikligina ulasirlar. Sadatlarin terbiyesi ve feyiz vermesi daha cok nazarla olmaktadir. Bunun binlerce örnegi vardir. Onlar hic konusmadan, dogrudan kalbe yönelerek ve oraya ilah feyiz akitarak insanlari tövbeye sevk etmisler, Allah yoluna isindirmislar, kötü sifatlarini degistirmisler ve onlara pek cok güzel haller kazandirmislardir.

Bu yolun büyükleri:
“Kamil müminin ferasetinden sakinin; süphesiz o, Yüce Allah’in nuru ile bakar.” 67 hadis-i serifiyle övülen kimselerdir.
Lokman (a.s) ogluna demistir ki:
“Oglum! Alimlerle beraber otur, onlarin meclisinden ayrilma. Süphesiz Allah, gökten indirdigi yagmurla kuru topragi canlandirdigi gibi, nur ve hikmetle de ölü kalpleri diriltir.”

Resulullah (a.s) buyurmustur ki:
“Sizin hayirlilariniz, görülmeleri size Allah’i hatirlatan, sözleri ilminizi cogaltan, ameli ahirete ragbetinizi artiran kimselerdir.”

Mürsidin nazari müride güzel haller ve edep kazandirir. Bu nazarin müridin kalbindeki hastaliga göre bir etkisi olur. Müridin kalbini ya Allah korkusu veya ilahi muhabbet ile doldurur. Bazen de nazar cezbe halinde ortaya cikar…

S. Muhammed Saki Hasimi…
67 Tirmizi, Tefsiru sure, 16, (No:3127); Tabarani, el-Kebir, No: 3995.
68 Ibnu Abdi’l-Berr, Camiu Beyanil-Ilim,l, 106.
69 Ebu Yala, Müsned, No: 2437; Suyuti,el Camiu’s Sagit,No: 3995.

 

About these ads

Yorumlar kapalı.