TEKASÜR SURESİ

Standart

102-008.gif

Elhakümüt tekasür,Hatta zürtümülmekabir,Kella sevfe ta’lemun,  Sümme kella sevfe ta’lemun, Kella lev ta’lemune ılmel yekıyn, Le teravünnelcehıym, Sümme leteravünneha aynelyakıyn, Sümme le tüs’elünne yevmeizin anin neıym.

Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla

1- (Mal, mülk ve servette) Çoklukla övünmek, sizi ‘tutkuyla oyalayıp, kendinizden geçirdi.’

2- “Öyle ki (bu,) mezarı ziyaretinize (kabre gidişinize, ölümünüze) kadar sürdü.”

3- Hayır; ileride bileceksiniz.

4- Yine hayır; ileride bileceksiniz.

5- Hayır; eğer siz kesin bir bilgiyle bilmiş olsaydınız,

6- Andolsun, o çılgınca yanan ateşi de elbette görecektiniz.

7- Sonra onu, gerçekten yakîn gözüyle (Ayne’l Yakîn) görmüş olacaksınız.

8- Sonra o gün, nimetten sorguya çekileceksiniz.

97 responses »

  1. Allah azze ve celle ebeden ve daim razı olsun.esselamunaleyküm ve rahmetullah

  2. çokkkkkkkkkkkkkkkkkkk süüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüpppppppppppppppppppppppppppppeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  3. arkadaşlar kim bu sureyi gece yatmadan evvel okursa 7 kere konuşmadan yatağa girsin ne muradı varsa görür rüyasında

  4. bencede çokkkkk speeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr bende buuuuuuuuuuuu suredeyim yha ni çkk ii bişey bu siteler ben çkk seviyorum buna benzer siteleriiiiiiiiiiiiii çkkkk ama çkkk tşkkr eediorm

  5. Uyarınız için Allah(c.c) razı olsun Kul kardesim.
    Gerekli değişiklikleri yaptık insaAllah…

    Selam ve Dua ile…

  6. v.s kardeşim allah c.c razı olsun bu duanın kerameti çok görümcem oğluna okudu askeriyeyi kazandı allahın izniyle tşkler

  7. bu hristyanlık propagandası yapan, allahtan mektup adı altındaki sitenin sizin sitenizin içinde reklam yapması ne demek oluyor. allah rızası için açıklarmısınız onların reklamını mı alıyorsunuz… garip bir durum

  8. allahıtanımak.com sitesi ben islami bir sitede başka bir dinin propagandasını görüyorum
    ve beni şüpheye sevkediyorsunuz. kul hakkıdır bu ilgilileri lütfen ilgilenirmi

  9. Allahın Selamı ve Bereketi üzerinize olsun SOFU kardeşim.

    Reklamlarla sayfamızın hiç bir alâkası yoktur.. Bizim isteğimiz dışında otomatik olarak yer almaktadır…Ücretsiz servis oldugu için bu tür reklamları engelleme şansımız bulunmamaktadir.

    Allah(c.c) emanet olunuz…

    Saygılarımla;

  10. din kardeşlerim herkimki vefat eden bir kişinin hemen ardından tekasür süresini 4 kere okursa sorgusuz sualsiz direk vefat eden kişiye hediye edilicektir (sitede emeği geçenlerden Allah razı olsun) a.e.o.

  11. bunu yazan kişinin elleri dert görmesin,allah (c.c) ne muradı varsa versin,allah (c.c) tuttuğunu altın etsin ben daha 9.5 (dokuz buçuk) yaşında bir kızım ama dinle aram çok iyi her sureyi her duayı bilirim ama tek bu sure kaldı hayırlısıyla bu sureyide ezberlersem sevabıma kavuşucam bunu yazan kişinin allah ne muradı varsa versin , allah razı olsun ellerinizden öperim esselamın aleyküm verahmetullah ………….

  12. ALLAH razi olsun cok guzel bir sure anlamida cok guzel kim bu yorumu okuduysa beni iyi dinlesin daha kucugum ama herkes namaz kilsin ailesinden olen bir kisi varsa ona dua ettsin ve namaz kilsin YARABBIM HERKEZE YARDIM AKLI FIKIR VERSIN

  13. çok teşekkürler yaşım kucuk olduğu için zor ezberliyorum ama sabırlıyım ezberlicem :D

  14. arkidişler ben kuran kursuna gidiom bu sureyi ezberlemem lazımdı ilk bakışta ezberledim kısaca çok güzel site bu siteye sağolun denir valla

  15. bende bu sureyi unutmusdum tesekkürler yine ögrenebilirim cok tesekkür ederim

  16. ben almanyada oturan kücük cocukum ama camiye cok giderim eskiden ben bu sureyi biliyordum ama unuttum

  17. bence çok güzel ve anlamlı bir sure…işime yaradı allah razı olsun..bide ben sevdiğine kavuşamayan biri olarak şunu diyorum..ALLAH HERKESİ TÜM ÜMMETİ MUHAMMEDDİ SEVDİĞİNE KAVUŞTURSUN..herşey gönlünüzce olsun…allaha emanet olun…tekrardan saolun..

  18. ALLAH bütün yorum yapanları korusun. Paylaşan kişiyi bunu paylaştığı için tüm dertlerine derman bulsun İnşALLAH. Çok güzel ve anlamlı bir sure. Ezberlememe çok yardımcı oldu çok teşekkürler.

  19. sıkıntılarımdan kurtulmak için dua ederken birden bu surenin ismi aklıma geldi hemen mealini araştırdım öğrenince içim ürperdi allah yardımcımız olsun rabbim tüm günahlarımızı affetsin…

  20. Unutmayalım ki, bu sure iniş sırası bakımından 16. dır. Mâun suresi(17.)ne hazırlık olarak inmiş. Ardından Mâun suresini mutlaka okuyup anlamalı ve ona göre davranmalıdır. Gelin beraber hatırlayalım: “1-Gördün mü o dini yalanlayanı? 2- İşte odur yetimi itip kakan; 3-yoksulu doyurmayı özendirmez o. 4-Lânet olsun o namaz kılanlara/dua edenlere ki, 5-Namazlarında/dualarında gaflet içindedirler( okuduklarını anlamazlar). 6-İki yüzlüdür onlar/gösteriş yaparlar. 7-Ve onlar mâunu(hak, zekât, yardım, iyilik) vermezler, engel olurlar.

  21. Allah sizden sagolsun insallah allah size Cenneti nasip eder.

    Amin

  22. Allah (c.c) sizdeen razii olsun ellerinizden öperim..
    mutlaka bu sureyi ezberleyecegiim..
    Bence Kücüklerimiz sure daha cabuk ve iyi ezberleler!!
    gencler ezberleyin cok iyi bir sure..
    allah yardimciniz olsun.. AMINN! :)

  23. sağ olun kardeşim allah c c sizlerden razı ıolsun esselamu aleyküm verahmatüllah veberaketühü

  24. ya arapça yok mu ben arapça ezberliyebiliyorum bne tüekçe ezberleyimmm

  25. Hz omer in ölmeden önceki son sözü (ÇOK SUKUR KURTULDUM) artik siz dusunun

  26. Allah sizden razı olsun.Din kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğretmenimiz istemişti ezberlememizi.Teşekkür ediyorum yavaş yavaş ezberliyorum.Böyle bir site kurduğunuz içinde teşekkür ediyorum.

  27. allah razı olsun süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr çok iyi ezberledim

  28. s.a. arkadaşlar bu şekilde din için , islamı anlatmak için yapılmış olan sitelerde neden gerçek tevhid dininden; Allah’ ın istediği dinden bahsetmiyoruz. konuşulan sadece bir kaç tane menkıbeden veya duaların ezberlenişinde bahsedilmkte.Bence bizim böyle bir nimeti yani bir çok kişiyi bir arada toplayan interneti çok güzel değerlendirip gerçekten islamı mı yaşıyoruz yoksa tamamen taklitten ibaret bir dinmi var hayatımızda ; bunları konuşmemızın bizler için daha faydalı ocağını düşünüyorum ve herkezi din ahkkında muhabbete çağırıyorum Allah’u Alem belki böylelikle doğrularımızı veya yanlışlarımızı daha iyi kavrayabiliriz. umulurki dini aramızda istişare yaparak ayakta tutabilriz…. eselemun aleykum

  29. Seyyid bin Tavus, Resulullah (s.a.a)’den şöyle buyurduğunun rivayet ediyor:

    “Ölü için kabre bırakıldığı ilk geceden daha çetin bir saat yoktur. Öyleyse sadaka vermekle ölülerinize merhamet edin; sadaka verecek bir şey bulamadığınız takdirde iki rekat namaz kılın; birinci rekatta Fatiha’dan sonra iki defa “İhlas” suresini okuyun; ikinci rekatta ise Fatiha’dan sonra, on defa “Tekasür” suresini okuyun; selam verdikten sonra da şöyle deyin: “Allahumme salli ala Muhammed’in ve âl-i Muhammed veb’as savabeha ila kabri zalik’el-meyyit fulan bin fulan” (Allah’ım, Muhammed ve âline salat eyle ve namazın sevabını, filan oğlu filan ölünün kabrine ulaştır.”

    Allah Teala o anda, bin meleği o kabre doğru gönderir, her melekle bir giysi gönderir, sura üflenen güne (kıyamet gününe) dek onun kabrinin darlığını genişletir, namaz kılana, güneşin kendisine doğduğu bütün varlıkların sayısınca sevap yazılır ve kırk derece makamı yükselir.” [1]

    Başka bir namaz…

    Ölünün kabre bırakıldığı ilk gece, vahşetin giderilmesi için (sahih bir rivayete göre), iki rekat namaz kılınmalıdır. Birinci rekatta Hamd suresi ve Ayet’el-kürsü okunur, ikinci rekatta ise Hamd suresi ve on defa da İnna enzelnah (Kadir) suresi okunur; selam verildiğinde de şöyle denilmelidir: “Allahumme salli ala Muhammed’in ve آl-i Muhammed veb’as sevabeha ila kabri fulan.” [2] (Fulan kelimesi yerine ölünün ismi söylenmelidir.)

    Bir hikaye…

    Bizim şeyhimiz sikat’ül- İslam Nuri (Allah kabrini nurlandırsın), “Dar’us- Selam” kitabında, fazilet ve yücelikler madeni olan kendi şeyhi Hacı Molla Fethali Sultan Abadi’den (Allah mezarını güzel kokuyla doldursun) şöyle buyurduğunu nakletmiştir:

    “Benim adet ve metodum şöyle idi; Ehl-i Beyt dostlarından kimin ölüm haberini duysaydım, defnedildiği gece, onu tanısam da, tanımasam da iki rekat namaz onun için kılardım. Hiç kimse benim bu adetimden haberdar değildi. Nihayet günlerin birinde dostlardan biri, beni bir yolda mülakat ederek şöyle dedi:

    Bu günlerde ölen filan şahsı rüyamda gördüm, öldükten sonra başından neler geçtiğini ve halinin nasıl olduğunu sordum. Şöyle cevap verdi: Ben sıkıntı içerisinde ve zor bir durumda idim, azaba tabi tutulacaktım, fakat filan adamın- sizin isminizi söyledi- (benim için) kıldığı iki rekat namaz beni azaptan kurtardı; Allah o adamın babasına rahmet etsin, bu ihsan o adamdan taraf bana yetişti.”

    Merhum hacı molla Fethali şöyle ekliyor:

    Bu sırada o adam -rüyasında ölen şahsi gören- benden; “O namaz nasıl bir namaz idi?” diye sordu. Ben de böylece, sürekli ölüler için kıldığım namaz metodunu o adama söylemiş oldum. [3]

    ————-

    [1] – Sefinet’ul– Bihar, c. 5, s. 163.

    [2] – Kafi, c. 3, s. 285.

    [3] – Dar’us- Selam, c. 20, s. 315

  30. bu sureyi verdiğiniz için çok teşekkürler yarına kadar ezberlemem lazım

  31. allah sizden razi olsun kardeşler allah işşallah bu sevabinizi cennet eylesin yorum yazan ve bunu yayinlarada :)

  32. Allah sizden razı olsun allah sevabınızı cennete gönderir inşallah ☺♥

  33. Allah (c.c) sizden razi olsun.Insanlar dua edip yorum yapmis ama bu begenmeyenler neden begenmiyor onu anlayamiyorum.

  34. TEKASÜR SURESI

    Çokluk yarışı, çoğaltma hırsı, tüm en’lere ulaşma tutkusu, lüks ve gösterişe, makam ve mevkiye düşkünlük, kazanma ve sahip olma zaafı, bunlarla övünme, toplumda yer bulma, statü kazanma, güçlü olduğunu sanma hastalığı ölesiye, var gücüyle oyalar. Adeta büyüler. Uyutur. Zevk verir. Kölesi yapar. İnsanı yaşam amacından uzaklaştırır. Kurana önem ve öncelik vermekten alıkoyar. Davasını unutturur.
    Bu durum ölesiye, tüm benliğiyle, acımasız bir rekabetle, tüm değerleri ve ölçüleri öldüren ve yok sayan bir oburlukla sürer. Ölünceye kadar da artarak devam eder.
    Oysa taleplerinizi, ihtiyaçlarınızı makul, sınırlı ve gereğince tutarsanız ve başkalarının hakkını da vererek arınırsanız bu çoğaltma yarışından da kurtulursunuz. Aksi halde, biriktirme, yığma hastalığında, birbirinizi geçmek ve üstünlük sağlamak ve yığdıklarınızı korumak ve kaybetmemek için ölesiye uğraşır durusunuz.

    Hayır, bu durum kabul edilemez bir haldir. Çok geçmeden görürsünüz. Alametlerini yaşarsınız. Düşünürseniz, Kuranla yoğrulursanız, yanlışlığı bilirsiniz.
    Üstelik aynel yakın görür, anlarsınız.
    Kimi hemen, kimi daha geç cehimi görür, yaşar, anlar. Zira insanı yaratan, onu dizayn eden bu kanunu koymuş. Amaçları unutan, araçları amaç edinir, bu araçların, malın, mülkün, makamın, şöhretim en’lerin esiri olur. Ölesiye, tüm meleke ve imkanlarıyla ölünceye kadar bu ateşin içerisinde kıvranır. Zira böyle Kurana aykırı olarak önem ve öncelik vererek hayal, kuruntu ve aldanma içerisinde olan insanlar, uydurma mazeret ve gerekçeler üretip gerçeği reddeder ve sahte ilahların ateşine sürüklenir.
    Öyle ki, bu yolu seçen insanlar cehimi, cehennemi, acıyı, feryadı, yürekleri yakan ateşi yaşamalarına rağmen, bunun nedenini düşünemedikleri ve akletmedikleri için anlayamazlar. Kuranın rehberliğine önem vermedikleri için de uyanamazlar. Bir taraftan, daha çok, en çok tutkusuyla asıldıkça, diğer taraftan da kaybetmemek için ne gerekiyorsa yaptıkça ve bu uğurda doyumsuzluğun getirdiği sınır ve ölçü tanımayan davranış ve yöntemler sonucu kuşatılmışlık nedeniyle yaşadıkları ateş artarak devam eder.
    Kuranda Firavun üzerinden örnek verilir. 40Mümin 45 ve 46- Allâh onu, onların kurdukları tuzakların kötülüklerinden korudu ve Fir’avn âilesini, azâbın en kötüsü kuşattı: Ateş! Sabah akşam ona sunulurlar. Kıyamet koptuğu gün de: “Firavun ailesini azabın en çetinine sokun!” (denilir).
    Firavun ve ailesi, uğruna ne zulümler yaptığı sarayında, saltanatında rahat edemez hâle gelir, sürekli korku içinde kalarak adeta her gün, sabah akşam ateşte yandığı gibi tekasür girdabında yüzenler, her zulmü yapanlar, uğruna ölesiye koştukları sahte amaçları, oluşturdukları uydurma ilahları aracılığıyla ateşi, cehimi yaşar,
    Sonra da size verilen tüm nimetlerden, açgözlülüğünüzü tatmin etmek için toplayıp yığdıklarınızdan, diğer hak sahibi yoksul, yoksun insanlarla paylaşmadıklarınızdan, bunları çoğaltmak için yaptığınız tezgahtan, uğrana feda ettiğiniz ilkelerden, ihmal ettiğiniz Kuran çalışmalarından, unuttuğunuz yaratılış amacından ve elden ayaktan tutun tüm melekelerden de hesaba çekileceksiniz.
    Dünyada azap tatmakla kalmayacak ahirette de ebedi cehenneme düşeceksiniz. Azabın en çetinine sokulacaksınız.
    Hala akledilmeyecek mi? İkra yapılmayacak mı? İlahları terk edip Rabbin terbiyesine koşulmayacak mı? Kuranı duyurmak, ikra yaptırmak için seferber olunmayacak mı?
    http://aaldemira.blogspot.com/

    ***

    TEKASÜR SÜRESİ ÇALIŞMA NOTLARI

  35. Allahın selamı hepinizin üzerine olsun benim abim eşinden ayrıldı çok borcu varmış intihar ederim diyor hep ağlıyor ne olur sizde dua gönderin bizim bu sınavı kolay geçirmemiz için borcunu kolay ödemesi için ne olur din kardeşlerim

  36. bu sure yi paylaşımda bulundugunuz için çok teşekkürler bu sure pazartesi ve çarşamba günleri 40 defa okunması makbul oldugunu biliiyorum

Bir Cevap Yazın

